Главная Наша бібліотека
Урок : « Самостійний вибір книги у бібліотеці нашого Центру».
 
 Мета : Навчити учнів самостійно вибирати книги. 
 Обладнання :  Книжкова виставка «Книга – чудовий витвір людського генія».
 
1630581im_0001.jpg До цього заняття бібліотекар готується заздалегідь треба перевірити розміщення книг у відкритому фонді, приготувати закладки для книг.
 Урок можна почати із запитань: як ви відшукаєте книги в бібліотеці? Чи вибираєте ви їх самостійно? (вислухавши відповіді дітей, розказати, як бібліотекар допомагає читачеві у виборі книг).
 Бібліотекар садовить дітей так, щоб добре було видно полиці з книгами. Треба пояснити учням, як знайти книги на поличках, нехай діти самостійно знайдуть будь-яке видання. Знайомлячи дітей із розміщенням книг, слід сказати, як важко було б знайти ту чи іншу книжку, якщо б не було певного порядку їхнього розміщення. Демонструю на конкретних прикладах, як в алфавітному порядку розміщенні книги. Твори найбільш відомих письменників виділені окремими роздільниками, наприклад, Леся Українка, Тарас Шевченко, Григорій Тютюнник та інші. Розказую про призначення роздільників, а потім кільком учням пропоную знайти самостійно літературу із названого бібліотекарем розділу, а інші – нехай розкладуть її по місцях. При цьому вони використовують закладки, щоб навчитися не порушувати прийнятий порядок розташування книг.
 Даля можна розповісти про те, що на полицях за кожним роздільником знаходяться багато книг. А як же вибрати найцікавіше? На допомогу прийде сама книга. Її можна проглянути і біля полички. Беремо ж полиці одну, другу, поки що вони нічим не приваблюють. Але ось у руки потрапляє книга В.Сухомлинського «Казки школи під голубим небом» - красива, в ній багато малюнків. А ось і зміст. Бачимо, що в книжці багато творів і згруповані вони за темами: «Моя мама пахне хлібом», «Коли засинають зорі» і так далі. Може, декотрі з них вас уже знайомі. Хочеться й інші починати.
Але всі книги зараз прочитати неможливо, тому слід записати назву автора книги у спеціальний зошит, щоб пізніше взяти в бібліотеці книгу, яка зацікавила. Звертаю увагу на книжкову виставку «Книга – чудовий витвір людського генія», розказую, як книга прийшла до людей, чому книгу називають джерелом знань і також знайомлю читачів із бібліотечними плакатами «ЯК ВИБИРАТИ Книгу» та «Як правильно працювати з текстом книг». В кінці уроку пропоную учням самостійно вибрати книгу для читання.
 
Запам’ятайте, будь-ласка!!! 
 Не можна брати кригу брудними руками. Коли сідаєте читати, погляньте на свої руки, чи чисті вони? Подивіться на стіл – чистий він, сухий?
 Дехто перед тим, як перегорнути сторінку, обов’язково лизне палець. Робити так не слід, бо від цього псуються сторінки, забруднюються аркуші. Брати в руки книгу неприємно і небезпечно.
А як бути, коли книга не дочитана до кінця? Чи можна загнути кінчик? Звичайно, ні. Класти в книгу олівець чи ручку таж не треба. Від цього псується обкладинка. Краще користуватися закладкою із кольорового паперу. Носити книги бажано в папці. Дехто з вас читає книгу під час їди. Оце вже зовсім неприпустимо. Обов’язково залишите пляму, зіпсуєте книгу. 
Якщо книжка потрапила у воду. 
Швидше поставте мокру книжку (розкривши віялом) у сухому, теплому приміщенні, що добре провітрюється.
 Склеєні аркуші, перш ніж розгорнути їх, обережно перегинайте то в один, то в другий бік. Якщо вони не розклеюються, потримайте над парою. Вологі аркуші перекладіть фільтрувальним або цигарковим папером і наступного дня праскою доведіть їх до повного висихання.